Saturday, February 4, 2012

jatuh ke bumi

Hati dan perasaan. Kadang2 kalau berlebihan buat aku emo, aku punya emotion skrg mmg tak stable, mak bapak aku cakap aku muda lagi, tapi aku rasa umur aku sekarang ni patutnya dah boleh support family. Kesian aku tgk mak bapak aku yang dari muda bekerja untuk anak2 dia. Tak penat bekerja siang malam untuk bagi aku dan abang aku makan. Bila aku kenang pengorbanan diaorang, aku jadi sedih, sedih kepada mereka yang dah tua tetapi masih bekerja. Sedih dengan diri aku yang memang seorang yang gagal. Aku berusaha, aku cuba, bukan tak cuba, aku sendiri pun tak tahu apa puncanya jadi macam ni. Nak kata medic ni susah, mmg susah, tapi aku dah sampai final year. Patutnya aku cuba sedikit saja lagi, dah boleh ada degree nak support family. Tapi aku tak mampu, dugaan terhadap aku, aku rasa sgt besar. Nak cuba rempuh, terduduk aku menangis siang dan malam mencuba nasib. Tapi aku tak mampu. Sangat2 tak mampu. Kat mana silapnya? Sekarang ni kadang2 aku asyik rasa aku ni ‘a failure’. Aku still rasa, semakin tinggi di atas, semakin jauh jatuh tersembam di muka bumi, semakin sakit rasaya. :’( apalah nasib…..

No comments: