Saturday, February 4, 2012

the turning point, down or up?

tuh la, aku pun x sangka.. nasib and rezeki aku bukan dalam bidang ni rasanya.. besar sgt dugaan aku nk pass. bukan jauh dah pun, sikit je lagi, tapi Allah saja yang tahu apa yang aku dah lalui, ada time study nangis, time kat paeds nursery, tgh clerk pun boleh nangis tanpa sebab. ada hari aku tak mampu buat apa2 pun, dari pagi sampai petang, rasa hidup takde makna, sengsara lah jugak lebih dari sebulan. termenung tak kena tempat, tgk TV pun xde minat, nak kayuh pun xde smangat, jumpa member2 pun rasa susah.. tgk hospital aku rasa lemas, tgk member2 yang dah kerja, lagi lemas. semua benda aku jadi lemas, semak, depress.. semua lah.. cerita je.. suicidal boleh kata tiap2 hari.. kalau selamat sampai ke malam tidur tuh dah kira boleh bersyukur lah hidup.. dalam tido pun tak tenteram, asyik2 terjaga, palpitation tak tentu pasal, bermacam2 usaha dah buat, dari tukar ubat itu ini, masuk keluar wad, sampailah ke perubatan islam darusyifa dan sampai balik ke kedah nak berubat.. satu pun tak menjadi.. ada yang suspect aku kena gangguan, pun x berjaya.. akhir2 buat keputusan nak tangguh, lega lah sekejap.. rasa boleh rehat, tapi perasaan tuh tahan sehari je, lepas tu depress cara lain pulak, takut defer nanti rugilah, itu lah, ini lah.. last2 lagi depress.. aku try study.. ada satu malam tuh aku study dengue, baru setengah jam baca, takde masalah pun, boleh masuk, boleh faham, tapi tak semena-mena aku breakdown, aku nangis macam takde esoknya.. seksa dia, ya Allah, tak terkata..balik dari berubat kat kedah, lagi teruk jadinya.. aku breakdown kat rumah, depan mak bapak aku, suicidal depan diaorang.. itu lagi seksa.. ko tak tahan, nak breakdown, tapi tak sanggup bila mak bapak ko tgk ko merana.. overdose ubat tido takyah cakap lah, aku rasa otak aku pun dah haywire skrg ni, mcm2 aku overdose.. akhir cerita, aku n family decide, tukar lah course, walaupun dah 6 tahun, dah nak habis, tapi bila di kenang apa yang dah aku lalui, aku tak sanggup nak buat medic dah.. aku tak kisah lah nak jadi apa2 pun, janji skrg aku tenang dan aman, Alhamdulillah.. nak kata tenang sepenuhnya taklah, kadang2 ada jugak tergerak hati, terasa diri ni tak berguna, failure sbb umur dah meningkat, dah kahwin, tapi tak boleh support family sepenuhnya, bergantung dgn duit mak ayah.. tak tahu sampai bila lagi ni... skrg ni aku decide nak tukar course amik Pengurusan Hartanah kat alam bina, dekan n HOD alam bina ckp tak kisah nak terima aku.. cuma skrg tgh tunggu medical report.. risau jugak kalau tak dapat, tapi nak buat mcm mana, tawakal je lah..kalau tak dapat, aku ingat kerja part time sambil buat OUM lah jawabnye... terkenang kan nasib, sedih.. itulah, bila dah tinggi diatas, jatuhnya jauh ke bawah, lagi sakit menerima...

No comments: